Pomiędzy podstawowymi zdjęciami produktowymi a tymi, które mają reklamować konkretny produkt, istnieje pewna różnica. Zadaniem tych pierwszych jest przedstawienie produktu możliwie najwierniej – oddając jego wygląd oraz prezentując go z bliska. Z kolei kreatywne zdjęcia reklamowe mają zachęcić potencjalnego klienta do zakupu i wzbudzać pozytywne emocje.

Jak zatem powinny wyglądać zdjęcia reklamowe oraz jak je zrobić? Odpowiemy na te pytania na przykładzie zdjęć kosmetyków, które są częstym produktem wykorzystywanym do tego typu sesji.

sesja wyróżniająca kosmetykiJak powinno wyglądać profesjonalne zdjęcie reklamowe?

Zdjęcie reklamowe powinno być nieco „bogatsze” niż to prezentujące produkt. W  branży beauty rodzajów produktów jest wiele – mogą być to kremy, mydła, kosmetyki do makijażu czy perfumy. W zależności od tego, co fotografujemy, musimy dobrać odpowiednie zaaranżowanie przestrzeni na zdjęciu.

Warto dodać dekoracje w postaci roślin lub kwiatów, które nawiązują do naturalnego pochodzenia kosmetyku lub pozwalają określić zapach, jaki kryje się w pięknej buteleczce nowych perfum dostępnych w Twoim sklepie.

W przypadku kremów i balsamów zaprezentuj je na przykład na tle wody lub na skórze modelki. W ten sposób zasugerujesz, że dany krem ma właściwości silnie nawilżające i świetnie sprawdzi się jako element codziennej pielęgnacji skóry.

Jak powinno wyglądać dobre zdjęcie reklamoweJak to wykonać  w praktyce?

Jak powinno wyglądać dobre zdjęcie reklamowe? Już to wiesz. Przejdźmy do sposobu jego wykonania. To wymaga nieco więcej pracy, profesjonalnego sprzętu i umiejętności. Poza odpowiednim przygotowaniem kosmetyku ważne jest, aby zwrócić uwagę na dobry kadr i ostrość zdjęcia. Do tego dochodzi kwestia oświetlenia i dopracowania szczegółów.

W warunkach domowych bywa to trudne do zrealizowania. W naszej agencji większość zdjęć reklamowych robimy w Krakowie (w naszym studiu). Zdarza się, że próbując pokazać konsystencję kremu, światło odbija się w niewłaściwym miejscu na zdjęciu i efekt stoi pod znakiem zapytania. Dlatego właśnie tak ważne jest odpowiednie przygotowanie „scenariusza” sesji.

W przypadku takich sesji warto zastanowić się nad zatrudnieniem profesjonalnego fotografa, który ma doświadczenie w tego typu zleceniach. Poza profesjonalnym sprzętem potrafi ciekawie ułożyć produkty oraz dobrze obrobić zdjęcie. Dzięki temu cała sesja przebiegnie dużo szybciej, a Ty zyskasz w pełni profesjonalne ujęcia, które z powodzeniem będziesz mógł wykorzystać do celów reklamowych.