Zdjęcia biznesowe dla Bimodal

Jak wykorzystać przestrzeń biurową do zdjęć wizerunkowych na rozmytym tle?

Doskonale wiemy, że wszystkie materiały informacyjne i reklamowe zawierające zdjęcia twarzy lepiej trafiają do odbiorców. Ludzie chcą wiedzieć, z kim mają do czynienia. Firma, na której stronie internetowej można zobaczyć twarze członków zarządu i kluczowych specjalistów również zyskuje znacznie więcej zaufania niż jej bezosobowy odpowiednik. Podobnie jest z tłem fotografii – jeśli mamy mamy możliwość pokazania naszej firmy od środka, a pracowników w ich naturalnym środowisku – nie rezygnujmy z tego. To, co przez to zyskujemy, to przede wszystkim wiarygodność w naszą specjalizację, a także odróżnienie od konkurencji, bo przecież każde wnętrze jest niepowtarzalne.

Sesja w biurze vs. sesja w studiu fotograficznym

Portrety wykonane w biurze, w którym na co dzień pracuje firma, tworzą tło do stworzenia wizualnej narracji dla charakteru prowadzonego biznesu. Tego typu zdjęcia pomagają stworzyć nastrój, który pozwala lepiej zrozumieć, kim są właściciele firmy, pracownicy i opowiedzieć historię za pomocą obrazu. Wielu klientów wybiera tę opcję, gdy planuje w późniejszym czasie umieścić te zdjęcia nie tylko w postaci indywidualnych czy grupowych portretów na firmowej stronie internetowej lub w social media ale również w eksperckich wypowiedziach w czasopismach i publikacjach branżowych. Fotografując osobę w jej naturalnym, codziennym środowisku pracy, możemy lepiej ją scharakteryzować i przedstawić klientowi. Czuje się ona również pewniej i zachowuje się naturalnie co sprawia, że efekt finalny fotografii jest lepszy.

Jak przygotować przestrzeń biurową do sesji zdjęciowej?

Sesja zdjęciowa może odbywać się zarówno jako pojedyncze portrety biznesowe jak i w zespołach kilku czy kilkunastoosobowych. Podczas spotkania najczęściej wykonujemy zdjęcia w sali konferencyjnej, na kawałku ciekawej ściany/loga lub na tle przestrzeni biurowej. Żadne z tych pomieszczeń oprócz uporządkowania nie wymaga specjalnego przygotowania, należy mieć jednak na uwadze wygodę przemieszczania się fotografowanych osób oraz możliwość rozstawienia naszego mobilnego studia zdjęciowego (zajmuje około 3m^). Światło z okna lub sztuczne z żarówek może pomóc ale nie jest konieczne do wykonania zdjęć, ponieważ używamy profesjonalnym lamp błyskowych z modyfikatorami światła. Możemy zatem wykonywać zdjęcia biznesowe w tym samym wyglądzie za dnia jak i wieczorem.

Główną rolę podczas sesji odgrywają ludzie, na drugim planie często znajdują się rekwizyty, dopiero trzecim planem – zazwyczaj rozmytym – jest tło. Rekwizytami są przedmioty codziennego użytku, które charakteryzują określone stanowisko, takie jak np. komputer, notes czy telefon. Natomiast rozmyte tło jest istotnym dopełnieniem, które sprawia, że fotografia komponuje się w jedną, spójną całość. Najczęstszym rodzajem fotografii, w którym rozmyte tło robi świetny efekt jest portret. W jego przypadku nacisk kładziony jest przede wszystkim na fotografowaną osobę – rozmyte tło pozwala skupić uwagę na tym, co w przypadku portretu najważniejsze, czyli na fotografowanym modelu.

Więcej przykładów zastosowania rozmytego tła biurowego w fotografii biznesowej znajdziecie w naszym portfolio – https://pixagency.pl/fotografia-biznesowa/.