Profesjonalne zdjęcie profilowe na LinkedIn
LinkedIn to portal skupiony na biznesie i pracy. Zrzesza osoby, które przedstawiają tam swoje doświadczenie zawodowe, sprzyja nawiązywaniu kontaktów biznesowych oraz poszukiwaniu rzetelnych pracowników z różnych branż. Jeśli i Ty zamierzasz profesjonalnie działać na LinkedIn, uzupełnianie profilu warto zacząć od wybrania odpowiedniego zdjęcia biznesowego.
Dlaczego to takie ważne?
Profesjonalne zdjęcie korzystnie działa na Twoją wiarygodność w sieci oraz zwiększa Twoją widoczność na tle inny profili, a co za tym idzie – daje Ci większe szanse na nawiązanie kluczowych kontaktów biznesowych lub znalezienie wymarzonej pracy. Im lepiej uzupełniony jest Twój profil, tym przykuje on uwagę większej ilości osób. W efekcie każde Twoje działanie prospektingowe czy networkingowe będzie miało lepsze efekty. Ważne, by zdjęcie profilowe oraz informacje zawarte na koncie były aktualne i przestawiały Cię w jak najlepszym świetnie ponieważ zwiększa to Twoją autentyczność i świadczy o poważnym podejściu do kwestii zawodowych. Nieważne w jakiej branży działasz czy masz dużą firmę lub po prostu szukasz nowej pracy – profesjonalne zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle na LinkedIn powinien mieć każdy świadomy użytkownik tego portalu. Jest to inwestycja, za którą płacisz raz a potem ona pracuje przez nawet kilka lat i to 24/7.
Co wyróżnia profesjonalne zdjęcie profilowe?
Zdjęcie profilowe na portale społecznościowe musi być korzystnie oświetlone, odpowiednio obrobione, dodane bez utraty jakości oraz w odpowiednim kadrze. Obecnie najlepiej sprawdzają się zdjęcia z rozmytym tle biura/biurowców lub na czarnym tle studia zdjęciowego. Dzięki temu Twoja twarz wyróżnia się na zdjęciu i przykuwa uwagę Twojej społeczności. Na fotografii powinieneś/powinnaś prezentować się profesjonalnie, jako ekspert/ekspertka w swojej dziedzinie. Niezależnie od branży czy pełnionego stanowiska sugerujemy mieć raczej formalny strój. Wybierz elegancką koszulę i dopasowaną marynarkę – to odpowiedni strój podkreślający Twój profesjonalizm. Widzimy tendencję, że odchodzi się od krawatów więc jeśli nie chodzisz w nim na co dzień lepiej postawić na autentyczny outfit. Delikatny makijaż i wizyta u fryzjera to kolejne elementy, o których należy pamiętać, robiąc biznesowe zdjęcie profilowe.
Zdjęcie profilowe na LinkedIn obejmuje zwykle górną część sylwetki. Twarz musi być dobrze widoczna i zajmować ok. 70% zdjęcia – to pozwala rozpoznać Cię na tle innych osób. Szczególnie w sytuacji jak miniatura zdjęcia jest bardzo mała np; w czacie. Dobrze sprawdza się wykadrowanie prostokątnego zdjęcia na kwadrat gdzie górna linia złotego podziału przechodzi przez nasze oczy (zdjęcie poniżej). Jeśli profilowe ma być w okręgu to łatwo wpisać go w kwadrat i nie skadrujemy sobie głowy. Delikatny uśmiech, spojrzenie w obiektyw, nieco uniesiona broda wyrażają pewność siebie sprawią, że korzystniej zaprezentujesz się na fotografii.
Pozwól się poznać z jak najlepszej strony, zamieszczając na LinkedIn profesjonalne zdjęcie profilowe. Oprócz niego warto zadbać o zdjęcie w tle oraz fotografię które możesz używać do publikacji swoich treści np; jak pracujesz z laptopem czy w szerszym kadrze stoisz wśród biurowców. Jeśli chcesz, możesz również stworzyć film reklamowy, w którym szerzej zaprezentujesz siebie i swoją działalność w sieci. W obu kwestiach może pomóc nasza agencja.