Poznaj swoje potrzeby wizerunkowe. Jakiego zdjęcia biznesowego potrzebujesz?
W ostatnich latach fotografia biznesowa znacznie zyskała na popularności. Obecnie zdjęcia wizerunkowe mają pracownicy dużych i średnich firm zajmujący rozmaite stanowiska – od dyrektora po stażystę. Chętnie korzystają z nich również freelancerzy i osoby prowadzące jednoosobowe działalności gospodarcze i to niezależnie od branży. Najczęściej nasi klienci dodają zdjęcia na stronę www, profilówki na portalach społecznościowych, posty reklamowe, oferty dla klientów, stopki w mailu, wewnętrzne komunikatory oraz publikacje w mediach.
Dlaczego zdjęcie biznesowe jest tak ważne?
Dzięki profesjonalnej fotografii, zamieszczonej na przykład na ww. stronie internetowej firmy, dajesz się lepiej poznać klientowi, budujesz swoją pozycję w branży oraz przedstawiasz się jako profesjonalista w swoim zawodzie. To wszystko wzbudza zaufanie i pokazuje, że warto Ci zaufać więc przekłada się na nowe zlecenia w Twojej firmie. Ponadto sesję biznesową robisz raz i pracuje ona na Twój wizerunek online nawet kilka lat i to 24/7.
Zdjęcie biznesowe – jak wpływa na Twój wizerunek?
W dobie pracy zdalnej wiele osób komunikuje się jedynie za pomocą portali społecznościowych lub firmowych maili. A przecież każdemu z nas lepiej się rozmawia, wiedząc, kto siedzi po drogiej stronie komputera. Mając profesjonalne zdjęcie biznesowe w stopce maila albo ustawione jako profilowe w komunikatorze, możesz zostać lepiej zapamiętany oraz wywołasz pozytywne wrażenie na wszystkich, którzy zobaczą Cię na fotografii. Warto jeszcze przed sesją zastanowić się jaki jest cel zdjęć i jakich dokładnie fotografii potrzebujesz. To na pewno ułatwi pracę fotografowi i zapewni jeszcze lepsze efekty sesji biznesowej. Oczywiście na sesji dajemy 100% naszego doświadczenia zebranego przy współpracy z dużymi markami tak aby Twoje zdjęcia wizerunkowe były na tym samym poziomie.
Jak zadbać o dobrą fotografię biznesową?
Pamiętaj, że strój to Twoja wizytówka. Musi być elegancki i dopasowany do charakteru branży oraz stanowiska na jakim pracujesz. Dyrektor czy osoba pracująca w dziale HR ubierze się inaczej niż trener personalny czy kreatywna osoba z marketingu. To, jak wyglądasz na zdjęciu, wpływa na pierwsze wrażenie, jakie wywrzesz na odbiorcy. Powinieneś lub powinnaś wyglądać profesjonalnie ale też autentycznie, tak, by osoba oglądająca Twoje zdjęcie podeszła do Ciebie z pozytywnym nastawieniem. To często jest klucz do sukcesu. Odpowiedni sesyjny makijaż oraz fryzura również mają tu znaczenie więc warto przed sesją wybrać się do fryzjera. Przed sesją biznesową przemyśl, jak chcesz być postrzegany przed klientów. Najlepiej zrobić pakiet różnych zdjęć na każdą okazję czyli zdjęcia formalne i te bardziej na luzie, uśmiechnięte oraz poważnie, bliskie kadry i pełniejsze sylwetki. Wtedy będziesz mógł wykorzystać zdjęcie dopasowane do okazji – ciężko dodać zdjęcie z pełnym uśmiechem do artykułu o problemach w branży 🙂
Zdjęcie? A może film?
Inną formą zaprezentowania się współpracownikom lub potencjalnym klientom jest nagranie krótkiego filmu reklamowego. Jego celem jest przedstawienie osoby lub marki za pomocą nagrania video. W krótkim spocie zawrzyj najważniejsze informacje o firmie, czym się specjalizujecie , do jakich klientów checie dotrzeć oraz pokazać przykładowe realizacje. Na filmie promocyjnym pokazujemy najbardziej istotne rzeczy jednocześnie maskują ewentualne niedociągnięcia w montażu.
Pamiętaj, że pierwsze wrażenie jest bardzo ważne i można je zrobić tylko raz dlatego trzeba rozsądnie podejść do tematu zdjęć biznesowych. Wynajmując profesjonalnego fotografa, masz pewność, że Twoje zdjęcie będzie jak najbardziej korzystne. Nasze argumenty Cię przekonały? PIX Agency to agencja reklamowa wykonująca różnego rodzaju zdjęcia i filmy niezależnie od branży.