Fotografia korporacyjna – co to takiego?
Fotografia korporacyjna jest niedocenionym bohaterem świata multimediów. Fotografia ślubna dostaje się do błyszczących czasopism. Fotografia noworodków zbiera tysiące polubień w mediach społecznościowych. Fotografia żywności króluje na Instagramie, dzięki przemyślanym i smakowitym szczegółom. Sterylne pomieszczenia biurowe, wypełnione biurkami oraz krzesłami nie brzmią już tak ekscytująco. Jednak jest to dziedzina fotografii, w której drzemie ogromny potencjał. Potrzeba jedynie doświadczenia i charyzmy fotografa, aby ją odczarować.
Gdzie wykorzystuje się fotografię korporacyjną?
Fotografia korporacyjna jest wykorzystywana przez firmy, zarówno duże jak i małe, na całym świecie, do promowania swojej marki, nadając wizualny ton tożsamości firmy. Najczęściej spotykanymi rodzajami obrazów wykorzystywanych w tym rodzaju fotografii są profesjonalne portrety, zdjęcia wykonane w biurze oraz fotografia podczas eventów firmowych. Są one wykorzystywane na stronach internetowych, w broszurach, materiałach reklamowych czy mediach społecznościowych. Świetnie wykonane zdjęcia firmowe pomagają promować standardy, do których firma stosuje się w codziennej działalności biznesowej.
Dwa rodzaje portretów korporacyjnych
Istnieją dwa typy portretów korporacyjnych, które wyraźnie różnią się od siebie. Są to portrety redakcyjne i profesjonale portrety.
Portrety redakcyjne są zwykle wykonywane w miejscu pracy. Jest to oryginalne i kreatywne podejście, bardziej działające na wyobraźnię niż zwykłe tło, jednak nadal uważane za profesjonalne. Przykładem takiego ujęcia może być szef kuchni w fartuchu i czapce, kiedy samo zdjęcie zostało wykonane w kuchni. Ten typ fotografii często występuje w czasopismach oraz online.
Profesjonalne portrety korporacyjne zwykle wykonywane są w studiu fotograficznym lub w biurze, z wykorzystaniem neutralnego tła i specjalistycznego oświetlenia – tak, aby skupić się wyłącznie na osobie pozującej. Pod względem kadrowania, ramiona i klatka piersiowa są zazwyczaj widoczne. Odzież biurowa jest elegancka lub bardziej swobodna, w zależności od firmy i wizerunku, który chce przedstawić.
Fotografia korporacyjna a postawa
Język ciała jest kluczem do przekazania na fotografii pewności siebie. Dlatego zawsze warto mieć wyprostowane plecy i nie zamykać swojej postawy – to sprawia, że automatycznie stajemy się niedostępni. Przed wykonaniem zdjęć dobrze jest porozmawiać z fotografem o głównych wartościach firmy, o wartościach, którymi Ty sam kierujesz się w swojej pracy – z pewnością pomoże Ci w ich przedstawieniu za pomocą języka ciała.
Nasza agencja specjalizuje się w fotografii korporacyjnej, dlatego serdecznie zapraszamy do obejrzenia naszego portfolio i do kontaktu.