Nie będzie wielkim odkryciem, jeśli powiemy, że pandemia zmieniła wiele. Spora część naszego życia przeniosła się do internetu – to tam teraz pracujemy, szkolimy się, robimy zakupy, a nawet trenujemy, biorąc udział w zajęciach online.
Internet to dla nas ogromne źródło wiedzy, ale też świetne miejsce na reklamę. Jednak aby ta była skuteczna i przekonała klientów do wybrania naszej firmy, bardzo ważny jest wizerunek, jaki przez nią kreujemy. Do budowania wizerunku, a tym samym zaufania, potrzebne są profesjonalne zdjęcia. Ważne jest to zwłaszcza dziś, gdy ludzie postrzegają nas na podstawie publikowanych fotografii. Nie mamy przecież możliwości spotkania się na żywo.
Kreowanie wizerunku za pomocą zdjęć dotyczy również szeroko pojętej branży fitness. Jak zatem dobrze zaprezentować się na zdjęciach wizerunkowych, aby przekonać ludzi do współpracy właśnie z Tobą? Czytaj dalej, a dowiesz się w czym tkwi sekret.
Ciekawa aranżacja przestrzeni to podstawa
W zależności od tego, czy jesteś trenerem personalnym, czy zajmujesz się prowadzeniem treningów sztuk walki, czy Twoją pasją jest fitness – zdjęcia powinny prezentować Ciebie w miejscu Twojej pracy. Może to być dobrze wyposażona siłownia, mata do ćwiczeń, ring bokserski czy basen. Ważne by zaaranżować realne sytuacje z Twojej pracy aby zdjęcia reklamowe w naturalny sposób przedstawiały to co robić na co dzień. Mogą to być np; konsultacje z klientem przy tablecie, pokazywanie ćwiczeń czy asekuracja podczas treningu.
To, kim jesteś i w jakim miejscu się zaprezentujesz, tworzy spójny obraz tego, co chcesz przekazać odbiorcy. Sesje wizerunkowe nie muszą obywać się w studiu fotograficznym. Obecnie dysponujemy przenośnym sprzętem, a więc od strony technicznej jesteśmy w stanie w wielu miejscach zaaranżować korzystną przestrzeń do zdjęć i doświetlić nawet ciemne scenerie.
Światło tworzy niepowtarzalną głębię
Dużą rolę w odbiorze zdjęcia odgrywa właściwe oświetlenie. Ustawione w odpowiedni sposób pozwala na podkreślenie ważnych detali zdjęcia lub wyeksponowanie głównego bohatera sesji, czyli Ciebie: Twojej sylwetki, rysów twarzy, spojrzenia. Dzięki niemu jesteśmy w stanie nadać zdjęciu odpowiedni „klimat” – tak by główny plan dobrze komponował się z tłem.
Dostosowując kąt padania światła, łatwiej jest skupić uwagę odbiorcy na idealnie wyrzeźbionych mięśniach trenera czy przedstawić go podczas prawidłowo wykonywanych ćwiczeń. Takie ujęcia dobrze pokazują też Twój charakter, a o to przecież chodzi.
Wyróżnia Cię nie ilość, tylko jakość
Zdjęcia wykonane podczas profesjonalnej sesji znacznie różnią się od tych robionych smartfonem w szatni. Są bardziej przemyślane, spójne z wizerunkiem, jaki przedstawiasz w swoich mediach społecznościowych czy na stronie internetowej.
Utrzymywanie stałego kontaktu z odbiorcami jest ważne. Jednak tak samo istotne jest dzielenie się z nimi wartościowymi treściami i zdjęciami. Fotografie robione w pośpiechu są często słabej jakości i nie zainteresują ludzi tak, jak powinny. Jeśli chcesz budować solidną markę, skup się również na tym aspekcie reklamy.
Profesjonalny fotograf wie, co najlepiej wyeksponować na zdjęciach. Z kilkuset ujęć wykonanych podczas sesji zdjęciowej wybierze kilkadziesiąt, które są najbardziej wartościowe. Pamiętaj, że czasami mniej znaczy więcej – i w treningu, i podczas robienia zdjęć.