Czy wiesz, że ludzki mózg może przetwarzać obrazy około 60 000 razy szybciej niż słowa? Dlatego tak ważne jest opowiadanie historii obrazem. Nie chodzi tylko o szablon strony czy logo znajdujące się w firmowej witrynie, ale również o spójną komunikację i zdjęcia, które pomogą wyróżnić się na tle innych. Aby pomóc Ci zaplanować sesję zdjęciową, przygotowaliśmy kilka wskazówek.

Strategicznie zaplanuj sesję zdjęciową

Po pierwsze omów cel firmowej sesji zdjęciowej z działem marketingu i osobami decyzyjnymi, wspólnie ustalając cel – publikacja na stronie internetowej w zakładce „o nas”, ujednolicenie profili w mediach społecznościowych lub druk na ulotkach. Oto kilka kluczowych pytań, które należy sobie zadać:

  • Jaki ma być typ zdjęć? (portrety, w ferworze pracy, grupowe)
  • Gdzie ma odbyć się sesja (studio, biuro, wynajęte wnętrza, outdoor)?
  • Gdzie planujemy wykorzystywać zdjęcia? (strona www, social media, potrzeby wewnętrzne)
  • Jaki wrażenie chcemy wywołać na naszych klientach i partnerach?
  • Ile osób będzie brało udział w sesji i ile finalnych zdjęć jest potrzebnych (orientacyjnie)

Po udzieleniu odpowiedzi na te pytania, będziesz gotowy do omówienia swoich pomysłów z fotografem, który doradzi, jak najlepiej wykonać zdjęcia zgodne z wizją Twojej firmy.

Stwórz listę, która pomoże zrealizować sesję bez przeszkód

Postaraj się stworzyć listę, na której uwzględnisz wszystkich pracowników biorących udział w sesji, a także wytypuj przestrzenie biurowe do zdjęć. Przy zdjęciach indywidualnych warto ustalić godziny w których pracownicy powinni być gotowi do zdjeć. Stworzenie ramowego planu działania pomoże przygotować się każdej osobie biorącej udział w sesji.

Wybierz stylizację, która stanie się Twoją wizytówką

Pozytywne nastawienie, włosy, strój czy rekwizyty – to wszystko, o co musisz jeszcze zadbać. Wybierz więc do sesji kilka zestawów stylizacji, które będą współgrały z wnętrzem oraz charakterem firmy który chcesz przestawić. Warto ustalić dresscode sesji – możliwe, że będzie od różny w zależności od stanowiska.

Bądź cały czas na bieżąco

Firmowa sesja zdjęciowa organizowana w biurze to nie tylko świetne doświadczenie i mnóstwo zabawy, ale również ciężka praca, której efektem będą profesjonalne zdjęcia. Monitoruj więc wszelkie działania zespołu i fotografa, aby zapienić komfortową pracę obu stron. Pomoc logistyczna i realizowanie ustalonego z fotografem harmonogramu sprawią, że wszystko pójdzie zgodnie z planem.

Sesja zdjęciowa w biurowej scenerii lub w naszym mobilnym studiu

Planowanie sesji zdjęciowej bywa wyzwaniem, ale chętnie podejmiemy je razem z Tobą, doradzając, jakiego rodzaju zdjęcia będą najlepsze w Twojej branży. Ze względu na wygodę firm, z którymi współpracujemy, wykonujemy zdjęcia zarówno w Krakowie i innych miastach Polski, dysponując mobilnym studiem do portretów biznesowych. Pomaga to w logistyce, ponieważ często firmy nie mogą sobie pozwolić aby wszyscy pracownicy pojechali na sesję do studia zdjęciowego. Jeśli my przyjedziemy z nim do klienta wtedy każdy z uczestników sesji poświęci na swój portret od kilku do kilkudziesięciu minut, a nie pół dnia. Jakość zdjęć biznesowych w mobilnym studiu nie odbiega od tych wykonanych w profesjonalnym studiu, a do jego rozłożenia wystarczy ok. 10 metrów kwadratowych sali konferencyjnej lub innego pomieszczenia. Dodatkowo oprócz zdjęć na białym/czarnym tle możemy wykonać również portrety z logiem firmy, ciekawą ścianą czy przeszkleniami a wszystko będzie oświetlone lampą błyskową z softboxem.

Jeśli chcesz porozmawiać o tym, w jaki sposób możemy Ci pomóc w wykonaniu firmowej sesji zdjęciowej, skontaktuj się z nami – wspólnie omówimy szczegóły.

Sesja zdjęciowa wykonana w biurze u klienta to czasami dobry pomysł. Wpływa to na większą swobodę bohaterów fotografii