Jak i gdzie skutecznie wykorzystywać zdjęcia biznesowe? Tajniki udanych zdjęć portretowych

Wizerunek firmy i branding z każdym rokiem stają się coraz ważniejsze. Wszystkie firmy, niezależnie w jakiej branży działają, powinny rozważyć wykonanie zdjęć biznesowych. Dlaczego jest to tak ważne? Ujednolicone portrety staną się bowiem elementem spójnej komunikacji marki. Można wykorzystać je w branżowych portalach społecznościowych, takich jak LinkedIn, w witrynie firmy, stopkach e-mail czy materiałach promocyjnych. O tym jak skutecznie wykorzystywać zdjęcia biznesowe, przeczytasz w dzisiejszym artykule.

Zdjęcia biznesowe w komunikacji z klientami i kontrahentami

Biznes się zmienia. Bardziej niż kiedykolwiek ludzie polegają na komunikacji e-mailowej oraz witrynach internetowych, aby uzyskać informacje bądź po raz pierwszy skontaktować się z firmą. Spotkania twarzą w twarz stały się mniej powszechne, jednak to kontakt międzyludzki nadal napędza sprzedaż i zapewnia udane relacje biznesowe.
Jeśli nie masz okazji do spotkań z klientami bądź kontrahentami, powinieneś polegać na swoim profesjonalnym portrecie, który może reprezentować Cię na wszystkich platformach społecznościowych, takich jak Facebook, LinkedIn czy Instagram. Ważne jest, aby wiedzieć, z kim nawiązujesz współpracę, a możliwość zobaczenia twarzy osoby, z którą korespondujesz, jest bardzo potężnym narzędziem budowania zaufania.

Klienci chcą Cię poznać

Zdjęcia stockowe to jedna z alternatyw, którą niektóre organizacje rozważają, gdy uważają, że sesja zdjęciowa z profesjonalnym fotografem może być poza ich zasięgiem. Chociaż tego typu fotografia są z pewnością pomocne do niektórych celów, nie są najlepszym sposobem na zaprezentowanie twojej firmy. Dlaczego? Ponieważ są niewiarygodne i nie pokazują prawdziwych twarzy stojących za firmą.

Kiedy ludzie odwiedzają firmową stronę internetową, chcą Cię poznać. Zdjęcia stockowe nie pomagają im w tym, mogąc również dać fałszywe wyobrażenie o tym, co masz do zaoferowania. Najlepszym sposobem, aby potencjalni klienci poznali twoją firmę, jest pokazanie im rzeczywistych zdjęć członków twojego zespołu.

Znaczenie profesjonalnych portretów dla pracowników twojej firmy

Konsekwencja w zdjęciach pracowników sprawia, że twój zespół wygląda profesjonalnie i jednolicie. Wysokiej jakości portrety pokazują, że zależy Ci na inwestowaniu w wizerunek firmy.

Z punktu widzenia pracownika, profesjonalnie wykonane portrety to zapewnienie poczucia przynależności do zespołu oraz informacja, że koledzy i koleżanki z pracy czują się dobrze w firmie.

Fotografia biznesowa to inwestycja w firmę

Profesjonalne zdjęcia biznesowe to podstawa skutecznego marketingu i promocji firmy. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o korzyściach płynących z profesjonalnej fotografii oraz zastanawiasz się jak zorganizować sesję – skontaktuj się z nami. Wspólnie omówimy wzmocnienie obecności twojej organizacji w Internecie.

pix