Co to są zdjęcia lifestyle’owe u przedsiębiorców?

Najczęściej sesja biznesowa dla przedsiębiorcy kojarzy się z portretowymi zdjęciami w studiu lub biurze pokazujące fotografowaną osobę. Coraz luźniejsze podejście do prowadzenia firm, mniej formalne stroje i dystans skłaniają do tego aby zrobić coś więcej niż tylko standardowe portrety biznesowe.

Wykonujemy wtedy zdjęcia lifestylowe czyli fotografie pokazujące codzienne życie. Jest to pokazanie pracy w biurze, ukazanie prawdziwych emocji, detali oraz pracy z ludźmi. W zależności od branży możemy na zdjęciach pokazać jak i gdzie pracuje, zrobić zdjęcia detali,  realizacji, urządzeń/gadżetów branżowych, których używa przedsiębiorca. Są to też często zdjęcia w mniej formalnym stroju idące bardziej w stronę autentyczności.

Przedsiębiorca poza pracą.

Jak sama nazwa wskazuje, zdjęcia lifestyle’owe to zdjęcia pokazujące też życie prywatne. Codzienne chwile z bliskimi lub pasje i hobby którymi zajmuje się przedsiębiorca w wolnym czasie. Bardzo często są to spontaniczne kardy, bez sztucznego pozowania, które wychodzą podczas rozmowy i pokazywania swoich zajawek. Naturalność jest tu jak najbardziej pożądaną cechą. Ważne, by uczestnik sesji czuł się swobodnie i nie skupiał się na obecności fotografa, który szuka najlepszych kadrów, by uchwycić je na zdjęciach. Zdarza się, że przedsiębiorcy są wręcz kojarzeni z wykonywanym sportem czy hobby i na tym budują swój personal branding.

Nieformalne zdjęcia biznesowe.

Jest wiele branż, które kompletnie nie kojarzą się ze zdjęcia w garniturze. Dla przykładu: trener personalny, fizjoterapeuta, instruktor sportów ekstremalnych, lekarz specjalista, sportowiec, projektant, rzemieślnik czy różnego rodzaju artyści. Dużo tego typu klientów, którzy chcą pokazać jak działa ich biznes nazywa taką sesję biznesową właśnie sesję lifestylową. Jest to więc synonim sesji biznesowej tylko dla określonej grupy branż.