Zdjęcia żywności dla krakowskiej restauracji.

Zdjęcia żywności dla krakowskiej restauracji.

Przedstawiamy realizację zdjęć żywności dla włoskiej restauracji. Celem sesji zdjęciowej było sfotografowanie całego nowego menu oraz zdjęcia z aranżacją. Wykonane podczas sesji zdjęcia będą wykorzystane m. in. na Social Media oraz stronę internetową.

Sesja produktowa przy świetle naturalnym – czy to możliwe?

Jednym z najważniejszych, a zarazem bardzo trudnych do uzyskania, elementów każdej sesji produktowej jest oświetlenie. W zależności od rodzaju produktu, jaki chcemy zaprezentować, trzeba zastosować odpowiedni rodzaj oświetlenia. W dzisiejszym artykule skupimy się na świetle naturalnym – czy jest ono w ogóle możliwe do zastosowania przy sesji produktowej? Sprawdźmy!

Naturalne światło a sesja produktowa – dlaczego warto?

Zastosowanie naturalnego światła do prezentacji produktów jest idealnym rozwiązaniem z kilku powodów. Po pierwsze, każdy ma dostęp do tego rodzaju światła – nie wymaga ono zainwestowania większych pokładów energii czy finansowych, a po drugie – naturalnie światło wpadające przez okno rzuca promienie tylko w jednym kierunku, rozpraszając się na całe pomieszczenie. Taki rodzaj oświetlenia generuje naturalne cienie, tworzące tzw. efekt 3D, dodając do produktu odpowiedni filtr, tekstury oraz ożywiając go.

Jedynym minusem stosowania tego rodzaju oświetlenia podczas sesji, a zarazem najbardziej nieprzewidywalnym aspektem jest to, że naturalne światło często zmienia się z minuty na minutę – tak jak pogoda. Trzeba być przygotowanym na każdą ewentualność i w razie konieczności skorzystać ze stworzonego wcześniej planu awaryjnego.

Jak dobrze wykorzystać naturalne światło?

Aby w pełni zacząć korzystać z naturalnego światła, najlepiej obok dużego okna, przez które wpada światło słoneczne, umieścić stół lub krzesło i podeprzeć na nich dowolny biały ekran, pełniący rolę blendy. Takie ułożenie elementów zapewni odpowiednią kompozycję do stworzenia dobrego oświetlenia i uzyskania miękkich cieni. Sztuką jest unikanie bezpośredniego wpływu światła słonecznego na fotografowane elementy, ponieważ spowoduje to utworzenie się ciemnych i nieestetycznych cieni na prezentowanym produkcie.

Jeśli światło jest zbyt silne, możesz ustawić przy oknie dyfuzor lub po prostu zakryć okno białym płótnem, aby rozproszyć i zmiękczyć padające do wnętrza światło. Należy unikać intensywnego światła, ponieważ często sprawia ono, że kolory wyglądają na bardziej nasycone i uwypuklają nawet najmniejszą wadę produktu, często niewidoczną gołym okiem. Jeśli natomiast słońce nagle postanowi ukryć się za chmurami, powodując spadek poziomu naturalnego światła, upewnij się, że masz pod ręką blendę, która odbija i intensyfikuje światło tak, aby wypełnić brakujące cienie. Blendą może być biała płyta piankowa lub dowolny biały ekran.

Olbrzymie znaczenie ma również ułożenie fotografowanych produktów. Doświadczony specjalista potrafi tak skomponować scenerię, aby ujęcie było jak najkorzystniejsze. Jeśli potrzebujesz kogoś takiego, zgłoś się do nas i zamów profesjonalną sesję produktową: https://pixagency.pl/fotografia-reklamowa/.

Na koniec najważniejsza rada: obserwuj, skąd pochodzi światło i zawsze staraj się odbić je w przeciwnym kierunku. Należy robić zdjęcie bezpośrednio obok źródła światła pod kątem 90 stopni, a następnie odbijać to światło z powrotem na obiekt. Takie ustawienie zapewni twojemu zdjęciu jak najwięcej światła, a jednocześnie wyeliminuje z niego cienie. Niezależnie od preferowanego kąta padania, ważne jest, aby pamiętać, że każdy obiekt rzuca cień po przeciwnej stronie. Zrozumienie, w jaki sposób działa naturalne światło, jest podstawą nie tylko do tworzenia pięknego obrazu, ale również do uzyskania idealnej prezentacji produktu.