Zdjęcia reklamowe dla Notte

Czym wyróżnia się sesja z modelem/modelką?

Wiemy, jak ważne stały się profesjonalne zdjęcia – niezależnie od tego, czy mówimy o sklepie internetowym czy o klasycznych kanałach sprzedaży. Jednak kiedy już decydujemy się na podjęcie współpracy z fotografem, stajemy przed wyborem – czy w naszej sesji produktowej powinni wziąć udział modele? W dzisiejszym artykule mówimy o tym, czym wyróżnia się sesja z modelką i dlaczego warto podjąć taką decyzję.

Zdjęcia z modelem lub modelką inspirują i zachęcają do zakupu

W fotografii produktowej – niezależnie, czy jest to sesja odzieży czy sprzętu użytkowego czy czegokolwiek innego – zdjęcia z udziałem modeli nabierają kształtu, charakteru i osobowości. Nie osiągniemy podobnego efektu, rezygnując z modela lub zastępując go manekinem. Zdjęcia z sesji, w której brał udział model lub modelka zachęcają klientów do zakupu produktów przez wyobrażenie sobie posiadania danej rzeczy lub zwizualizowania, jak się będzie w niej wyglądało. Ponadto przedstawienie produktu w użyciu przez modela czy modelkę pozwala naszym zdjęciom na wyróżnienie się spośród konkurencyjnych sesji tego samego lub bardzo podobnego produktu.

Patrząc z technicznego punktu organizacji sesji zdjęciowej, praca z modelem jest łatwiejsza i ciekawsza. Stylizacja i ułożenie produktów na prosto lub płasko wymaga sporo czasu, cierpliwości i umiejętności, które trzeba opanować.

Fotografie z modelem ilustrują możliwość zastosowania produktu

Wizualna opowieść to jeden z najgorętszych trendów w internecie. Fotografie to najlepsze medium, aby przekazać cały styl marki i konkretnej kolekcji, zainspirować klientów, pokazać przesłanie płynące od projektantów linii. Dzięki zdjęciom odbiorcy mogą w zrozumiały i szybki sposób zobaczyć walory użytkowe produktu. Najczęściej sklepy posiadające swoją witrynę w internecie lub sklep online zlecają trzy rodzaje zdjęć, które następnie umieszczają na stronie. Są to zdjęcia typu lookbook, zdjęcia produktowe, a także packshoty.

Lookbook to stylizowana seria zdjęć, której głównym celem jest przedstawienie stylu marki. Stoi za nim przesłanie całej kolekcji, inspiracje kierujące projektantami, a kluczem do sukcesu jest przygotowanie spójnego materiału wycelowanego w ściśle określoną grupę odbiorców. Lookbooki przygotowywane są najczęściej w plenerze lub w studiu fotograficznym z udziałem modeli.

Zdjęcia produktowe wykonywane są najczęściej w studiu na jednolitym tle, zdarza się również, że sesja odbywa się w odpowiednio zaaranżowanej przestrzeni – restauracji, klubie fitness czy hotelu. Zadaniem modelki lub modela jest pokazanie funkcjonalności produktu lub przekazanie emocji towarzyszących z jego użytkowania.

Packshoty natomiast to zdjęcia wykonywane bez udziału modeli. Wykorzystywane są najczęściej w materiałach promocyjnych, ale są również świetnym uzupełnieniem dwóch powyższych sesji, aby urozmaicić zdjęcia umieszczane na stronie i zaprezentować produkt z bliska. Są to często fotografia typu „duch” wykonywane na specjalnym manekinie.

Zobacz, jak wyróżniają się zdjęcia reklamowe z udziałem modeli w naszych sesjach produktowych – https://pixagency.pl/fotografia-reklamowa/.