







































Wiemy, jak ważne stały się profesjonalne zdjęcia – niezależnie od tego, czy mówimy o sklepie internetowym czy o klasycznych kanałach sprzedaży. Jednak kiedy już decydujemy się na podjęcie współpracy z fotografem, stajemy przed wyborem – czy w naszej sesji produktowej powinni wziąć udział modele? W dzisiejszym artykule mówimy o tym, czym wyróżnia się sesja z modelką i dlaczego warto podjąć taką decyzję.
W fotografii produktowej – niezależnie, czy jest to sesja odzieży czy sprzętu użytkowego czy czegokolwiek innego – zdjęcia z udziałem modeli nabierają kształtu, charakteru i osobowości. Nie osiągniemy podobnego efektu, rezygnując z modela lub zastępując go manekinem. Zdjęcia z sesji, w której brał udział model lub modelka zachęcają klientów do zakupu produktów przez wyobrażenie sobie posiadania danej rzeczy lub zwizualizowania, jak się będzie w niej wyglądało. Ponadto przedstawienie produktu w użyciu przez modela czy modelkę pozwala naszym zdjęciom na wyróżnienie się spośród konkurencyjnych sesji tego samego lub bardzo podobnego produktu.
Patrząc z technicznego punktu organizacji sesji zdjęciowej, praca z modelem jest łatwiejsza i ciekawsza. Stylizacja i ułożenie produktów na prosto lub płasko wymaga sporo czasu, cierpliwości i umiejętności, które trzeba opanować.
Wizualna opowieść to jeden z najgorętszych trendów w internecie. Fotografie to najlepsze medium, aby przekazać cały styl marki i konkretnej kolekcji, zainspirować klientów, pokazać przesłanie płynące od projektantów linii. Dzięki zdjęciom odbiorcy mogą w zrozumiały i szybki sposób zobaczyć walory użytkowe produktu. Najczęściej sklepy posiadające swoją witrynę w internecie lub sklep online zlecają trzy rodzaje zdjęć, które następnie umieszczają na stronie. Są to zdjęcia typu lookbook, zdjęcia produktowe, a także packshoty.
Lookbook to stylizowana seria zdjęć, której głównym celem jest przedstawienie stylu marki. Stoi za nim przesłanie całej kolekcji, inspiracje kierujące projektantami, a kluczem do sukcesu jest przygotowanie spójnego materiału wycelowanego w ściśle określoną grupę odbiorców. Lookbooki przygotowywane są najczęściej w plenerze lub w studiu fotograficznym z udziałem modeli.
Zdjęcia produktowe wykonywane są najczęściej w studiu na jednolitym tle, zdarza się również, że sesja odbywa się w odpowiednio zaaranżowanej przestrzeni – restauracji, klubie fitness czy hotelu. Zadaniem modelki lub modela jest pokazanie funkcjonalności produktu lub przekazanie emocji towarzyszących z jego użytkowania.
Packshoty natomiast to zdjęcia wykonywane bez udziału modeli. Wykorzystywane są najczęściej w materiałach promocyjnych, ale są również świetnym uzupełnieniem dwóch powyższych sesji, aby urozmaicić zdjęcia umieszczane na stronie i zaprezentować produkt z bliska. Są to często fotografia typu „duch” wykonywane na specjalnym manekinie.
Zobacz, jak wyróżniają się zdjęcia reklamowe z udziałem modeli w naszych sesjach produktowych – http://pixagency.pl/fotografia-reklamowa/.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.