Zdjęcia produktowe dla Fabryka Kawy

Zdjęcia produktowe – Fabryka Kawy

Realizacja zdjęć produktowych dla Fabryki Kawy. Zdjęcia zostały wykonane na potrzeby strony internetowej oraz folderów reklamowych firmy. Fotografia produktowa ma za zadanie pokazać w najlepszym świetle produkty oferowane przez producenta.

Żyjemy w kulturze wizualnej. Klient wchodzi do sklepu, ponieważ przyciąga go to, co widzi w witrynie. Podobnie jest w przypadku sklepów internetowych lub promocji w sieci – uwaga użytkownika skupia się najpierw na zdjęciach prezentowanych na stronie. Jeżeli są one estetyczne i oryginalne, kontynuuje przeglądanie, by następnie dokonać zakupu. Dlatego fotografia produktowa jest niezbędna do osiągnięcia sukcesu, szczególnie w branży spożywczej, gdzie apetycznie wyglądające zdjęcia przekonują klientów do zakupu.

Fotografia produktowa jako ważny element marki

Branding powinien być spójny we wszystkim, co robisz – od projektu sklepu po slogany w mediach społecznościowych i na stronie internetowej. Z jego pomocą przemawiasz do klientów, tworząc z nimi relację. Fotografia zaś jest nieodłącznym elementem tego głosu, który dodatkowo wizualnie prezentuje osobowość marki i bezpośrednio przemawia do konsumentów.

Fotografia w branży spożywczej powinna być spójna z tożsamością marki. Najważniejsze elementy, które ją definiują to:

  • paleta kolorów,
  • nasycenie,
  • cienie,
  • kompozycja,
  • lokalizacja i kontekst.

Pamiętaj, że zdjęcia produktów nie tylko wzbogacają publikowane przez firmę treści, ale również mówią obrazem do odbiorów docelowych. Choć może się to wydawać proste, poziom rozpoznawalności marki konsekwentnie tworzy się tymi samymi kolorami i spójną narracją. Fotografowane produkty to nie tylko przedmioty, ale również nastrój i uczucia, które wywoływane są w konsumentach.

Fotografia produktowa zwiększa interakcję z klientami

Ponoć konsument buduje w głowie pierwsze wrażenie na temat produktu w ciągu zaledwie 50 milisekund. Zaś ponad połowa kupujących online uważa, że zdjęcia produktów są ważniejsze niż informacje, recenzje czy oceny. Pomyśl więc, że fotografia jest jak witryna twojego sklepu – im bardziej reprezentatywna i smakowicie wyglądająca, tym więcej nabywców ci zaufa i dokona zakupu.

Zdjęcia produktów w branży spożywczej służą jako ambasadorzy – nie tylko w sklepie internetowym, ale również w innych kanałach marketingowych online i offline. Od przyciągnięcia uwagi postem w mediach społecznościowych, prowadzenie firmowego Instagrama ze zdjęciami potraw, do wiadomości e-mail z ofertą, a także do fizycznych ulotek i wielkoformatowych banerów reklamowych. Podczas gdy obrazy używane do promocji cyfrowej na małych wyświetlaczach muszą skupiać uwagę na produkcie, podczas drukowania fotografii na ulotkach lub banerach można używać wielu technik wizualnych i opowiedzieć kompletną historię, która wciągnie odbiorców i pobudzi wyobraźnię.