Wszyscy uwielbiamy nienaganne portrety studyjne. Kto nie chciałby widzieć się na profesjonalnie przygotowanym tle, ubranym w elegancki garnitur lub wspaniałą sukienkę? W ten sposób zwykle myślimy o portretach, niezależnie od tego czy są to fotografie korporacyjne czy w sektorze MŚP. A gdyby tak zorganizować naturalną sesję zdjęciową w firmie, której efektem będą profesjonalne portrety wykonane podczas pracy? W dzisiejszym artykule przedstawiamy zalety takiego rozwiązania.

Sesja w ferworze pracy oddaje ducha firmy

Zdjęcia biznesowe są niezbędnym elementem komunikacji wizualnej każdej firmy. Najbardziej autentyczne i naturalne to właśnie te robione podczas pracy. Przedstawiają Twoją markę i pracowników w unikalny sposób, którego nie można zastąpić żadnym zdjęciem stockowym. Są dynamiczne, angażujące i wywołujące dyskusję, ale również pomagają w opowiadaniu historii czy projektowaniu strony www. Kadry mogą być wykonywane tak aby na zdjęciu było miejsce na dodanie tekstu czy grafik lub przemycić fakt, że macie nowoczesne biuro.

Sesja zdjęciowa w biurze pozytywnie wpływa na wizerunek

Niezależnie od tego, czy planujesz zorganizować sesję zdjęciową w biurze czy dokumentację firmowego wydarzenia – każda z nich ma wspólny cel – jest nim poprawa wizerunku Twojej marki w oczach klientów i kontrahentów. Takie działania mogą realnie przełożyć się na sprzedaż i nowych wiernych klientów. Omów ze swoim fotografem szczegóły takie jak: strategia komunikacji, pomysł na zdjęcia oraz miejsca ich publikacji. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że zrealizujecie założone koncepcje i zdjęcia będą wykorzystywane w wielu kanałach.

Zaplanuj sesję z wyprzedzeniem, aby uzyskać jak najlepsze efekty

Chcesz uchwycić pracowników podczas wygłaszanej prezentacji, szefów działu w trakcie spotkania z kluczowymi klientami lub fantastyczne uśmiechy w nowej przestrzeni biurowej? Upewnij się, że wszystko będzie dopięte na ostatni guzik. Wspólnie z fotografem ustalcie listę najważniejszych ujęć oraz wskaż osoby, na których należy się skupić. Ważne aby biuro i pracownicy byli przygotowani do zdjęć i świadomi płynących z nich korzyści. Na sesji pomożemy w aranżowany scen i zadbamy o dobrą atmosferę.

sesja zdjęciowa w firmie

Przekaż ustalone kwestie pracownikom

Zlecając wykonanie sesji fotograficznej, ważne jest, aby pracownicy znali jej plan, by móc się przygotować i poczuć swobodnie. Wspólnie omówcie główne założenia oraz proponowane stylizacje. Zadajcie sobie następujące pytania: czy chcecie, aby biuro wyglądało nowocześnie i modnie? Postaci były radosne i pełne energii? A może zdjęcia powinny nadawać poważny i profesjonalny ton? Każda z tych informacji pomoże Wam ustalić, jaką narrację powinny mieć zdjęcia. Najczęściej sesje wykonywane są aby dać się poznać zagranicznym klientom, ocieplić wizerunek firmy w oczach potencjalnych nowych pracowników oraz zwiększyć wiarygodność u partnerów biznesowych.

zdjęcie firmowe

Przygotujcie biuro

Pamiętajcie, że fotografia nie lubi bałaganu i chaosu. Wszystkie zbędne przedmioty – szczególnie te, które nie są związane z marką – powinny na jeden dzień zniknąć z pola widzenia obiektywu. Jeśli natomiast posiadacie przedmioty wyróżniające Waszą markę, które są jej wizytówką lub znakiem szczególnym, warto przemycić je na zdjęciach. Oczywiście postaramy się tak ująć firmę w naszym obiektywie aby wyeksponować zalety i ukryć ewentualne wady. Nie przejmujmy się więc jeśli część biura nie nadaje się do zdjęć – po prostu ich tam nie wykonamy. W niektórych branżach nie można zapomnieć o zdjęciach pracowników fizycznych na produkcji, magazynie, kierowcach czy podczas wykonywania usługi np. montażu mebli.

zdjęcie firmowe